Online Marketing

Hoe krijg je bezoekers naar je website en converteer je deze naar klanten?

Elke onderneming heeft een website. Veel van deze sites hebben echter weinig bezoekers. Of als er wel bezoekers zijn dan gaan deze weg zonder klant te worden of zelfs maar een bericht achter te laten. Hier leer je hoe jij dit kunt veranderen voor jouw website. Hoe krijg je meer mensen naar je website? Hoe zet je bezoekers om naar leads & klanten? Hieronder vindt je de antwoorden op deze vragen.

Op WinstLAB leer je hoe je een website kunt (laten) maken die resultaat oplevert. Het gaat niet langer om een mooie website te maken. Een website moet daadwerkelijk leads & klanten opleveren.

Verkeer naar je Website

Als er niemand naar je website komt dan kun je ook niemand omzetten van bezoeker naar klant. Hoe krijgen we meer bezoekers op onze website?

Website Conversie

Aan een bezoeker die op je website niets doet heb je niet zo veel. Je kunt immers geen contact met hem/haar opnemen. Hoe kunnen we deze bezoeker converteren naar klant?

CTA

Een website met resultaat

Vele ondernemers vragen een ontwerper een mooie website te maken voor hun bedrijf. Men vergeet echter vaak het aller belangrijkste: levert deze website ook wat op? 

Een website is namelijk niet alleen als visitekaartje te gebruiken, maar je kunt er ook daadwerkelijk leads en klanten mee binnenhalen! Dit gaat echter niet vanzelf. Je moet je website en pagina's op een bepaalde manier inrichten om bezoekers te kunnen overhalen om een actie te ondernemen.

Deze actie kan iets kopen zijn, maar ook contact opnemen, of zich inschrijven op je mailinglijst. Als de bezoeker geen actie onderneemt voordat hij/zij de website verlaat, dan ben je hem kwijt. Je hebt immers geen verdere mogelijkheid meer om met hem/haar in contact te komen.

Ook komen bezoekers meestal niet vanzelf naar je website. Hiervoor moet je ook echt actie ondernemen...

Hoe krijg ik bezoekers op mijn website?

Ten eerste moet je er voor zorgen dat er iets interessants te vinden is op jouw website voor de bezoeker. Dit kan bijvoorbeeld door voor jouw doelgroep interessante content te maken en deze op je website aan te bieden. Dit wordt ook wel content marketing genoemd.

Ten tweede moeten de mensen uit je doelgroep jouw content gaan vinden. Als niemand weet dat je interessante artikelen (of video's) maakt, dan zal men ook niet naar jouw website komen. Dit is echt een punt waar het vaak mis gaat. Men schrijft enkele artikelen en stopt snel omdat niemand deze leest.

Je moet dan ook zeker evenveel (of meer) tijd en geld besteden om je artikelen onder de aandacht van je doelgroep te krijgen, dan dat het kost om het artikel te schrijven. Dit kan bijvoorbeeld door je artikelen te delen op sociale media. Als je echter nog weinig volgers hebt, dan kun je beter betalen voor het promoten van je content. Je wilt immers dat zo veel mogelijk mensen weten dat je content bestaat.

Een andere manier om content te vinden is het gebruik van Google. Het is dan ook aan te raden om je website te optimaliseren voor zoekmachines (SEO). Alleen SEO zal echter niet voldoende zijn, aangezien Google ook sterk kijkt naar links naar jouw website. Als niemand weet dat je content bestaat, dan zijn er ook geen links naar je website, en ziet Google je website als niet belangrijk. Het is dus een beetje een kip-en-het-ei probleem, wat je zult moeten doorbreken met betaalde promotie van je content. Ook kan het voor een nieuwe website lang duren voordat Google ze opneemt op goede posities (ongeveer 6 maanden op het moment).

Hoe zet ik bezoekers van mijn website om in klanten?

De eerste stap is het inrichten van je website zodat mensen snel kunnen zien waar het over gaat en wat ze er aan hebben. Ook moet je website vertrouwen uitstralen, er wordt immers zoveel onzin verkocht op internet, dat men je niet direct gelooft. Vrijwel iedereen doet zich op internet anders voor dan dat men daadwerkelijk is. Kijk maar eens op Facebook, iedereen plaatst de mooie dingen uit hun leven en niet de minder leuke zaken.

De tweede stap is de bezoekers daadwerkelijk waardevolle tips / informatie te bieden waar ze direct iets mee kunnen. Als je namelijk erg hulp bij nodig heb in je onderneming, ga je dan naar een onbekende? Of iemand die je eerdere goed geholpen heeft? Waarschijnlijk het laatste.

Om te zorgen dat je in contact kunt blijven met je bezoekers kun je in ruil voor deze waardevolle informatie hun e-mailadres vragen. Deze komt dan op je mailinglijst terecht. Door steeds waardevolle informatie te sturen (dus niet alleen verkoopmails) krijgt je meteen een hoger aanzien als expert op jouw vakgebied. 

CTA

>